5 Mart 2014 Çarşamba

Azerbeycanlı ressam Nevai Metin Memedoğlu röportajı

Fırça izlerinde Azeri,Türk ve Rus kültürünün izi…
Azerbeycanlı ressam Nevai Metin Memedoğlu ile buluşmamız Anse’de 27 Şubat Dünya Ressamlar Günü etkinliğinde canlı performans esnasında gerçekleşti.
AZERBEYCANLI RESSAM NEVAİ METİN VE ÇOBAN RESSAM, MEMİK RESSAMIN DOSTLUĞU
Dünya kültürlerini özümsemiş mütevazi, naif ve oldukça sohbet canlısı sanatçı Nevai Metin Memedoğlu ile spontane bir röportaj gerçekleştirdik. Kısa söyleşimizde Dünya Ressamlar Günü başta olmak üzere genel olarak resim sanatının dünü, bugünü ve yarını üzerine yoğunlaştık. Nevai Metin, Türkiye ve dünyanın tanınmış ressamı Süleyman Şahin’in 27 Şubat Dünya Ressamlar Günü daveti üzerine buraya geldiğini iki yıl üst üste Dünya Ressamlar Günü etkinliğine katılmaktan duyduğu memnuniyeti ifade etti. Azerbeycanlı ressamla söyleşimizi aktarmadan önce kendisine teşekkür etmekten sevinç duyarım.
SANATIN GÜNEŞ OLUP GÖNÜLLERE GÜZELLİK VERDİĞİ ÜRETKEN GÜNDE..
Nevai Metin Memedoğlu Bakü’de ferdi ve karma sergilerim oldu. Ve Türkiye’de İzmir’de 2010 yılında sergimiz oldu. Türkiye’de ressamlık ve ressamlar daha öndedir. Yani Türkiye’nin özgürlüğünün 90. yılında Azerbaycan ise 20. yılında O yüzden resim istediği yerde olmasa da resimlerimde dünyanın kültürünü yansıtıyorum. Sanata bakış açıma göre resim para için yapılmaz. O zaman o sanat olmaz. Yapıldıkdan sonra satılır çünkü i yaşamak için çalışmak zorundayız. Benim de bir reklamcılık şirketim var. Onunla geçimimi sağlarım, resmi sanat için yaparım…

NEVAİ METİN MEMEDOĞLU KİMDİR?

Nevai Metin: “1965 yılında Azerbaycan’ın Gazah ilinde doğdum. Yalanı sevmem, yarınmağı sevmem. Çocukluğumdan resim yapmayı sevdim. 1982 yılında Azerbaycan Pedagoji Üniversite’sinin Bedii Grafika (gözel sanatlar) fakültesini kazandım. Çocukluğumdan anneannemin himayesinde büyüdüm. Çok severdi beni. O yüzden ne yapsam karışmazdı bana. Resimlerimi korurdu herkesten. Kimse benim resimlerime tokunamazdı…
Üniversite yıllarımda gazetelerde resimlerim basılırdı. Üniversiteyi bitirdikten sonra bir kaç vezifelerde çalıştım. Ama resim beni bırakmadı. Özel şirketimi kurdum. Ama resmi unutmadım, unutamadım. İki yıldır Türkiye’de kutlanan Dünya Ressamlar Günü’ne ben de katılmaktayım. Kendim aynı zamanda Uluslar arası Aktivist Sanatçılar Birliği’nde Azerbeycan temsilcisiyim”dedi.

HALK BİZE GELMEZSE BİZ KÖY MEYDANINA PAZARA HALKIN AYAĞINA GİDERİZ…

Azerbeycan’dan 27 Şubat Dünya Ressamlar Günü için Çoban Ressam Süleyman Şahin’in daveti üzerine geldim. Çok memnunum Dünya ressamla günü adına mücadele eden Süleyman Şahin doğru yoldadır. Şair Ümit yaşar Işıkhan’ın da bir sözü var ‘ malumumuz üzre dünyada sanata biraz sevgi azaldı bu Türkiye’de de böyle Azerbeycan’da da.. tüm dünyada da böyle ‘ Eğer okurlar ve çizerler bize gelmezse biz onların ayağına gidelim o zaman bir köy meydanında, bir Pazarda resim yapalım, şiir okuyalım. halk gelsin nasıl resim yapıyorlar diye baksınlar. Sanatla iletişim kursunlar. Bugun ANSE’deki canlı performansın en önemli özelliği de bu.

HERKESİN BİR GÜNÜ VAR NEDEN DÜNYA RESSAMLAR GÜNÜ OLMASIN?

Metin, Dünya Ressamla Günü adına mücadele eden Süleyman Şahin doğru yoldadır diyerek Çoban Ressam’a destek veren Ressam, “Herkesin belli bir günü var ressamlar günü neden olmasın? Dünya bunu bir gün mutlaka kutlayacak. İki yıldır Türkiye’de kutlanan Dünya Ressamlar Günü’ne ben de katılmaktayım. 

Aktivist Sanatçılar Birliği Türkiye Başkanı Şair Ümit yaşar Işıkhan’ın da bir sözü var ‘ malumumuz üzre dünyada sanata biraz sevgi azaldı” der, “Bu Türkiye’de de böyle Azerbeycan’da da..tüm dünyada da böyle” fakat, Ümit Bey der ki ‘ Eğer okurlar ve çizerler bize gelmezse biz onların ayağına gidelim o zaman bir köy meydanında, bir Pazarda resim yapalım, şiir okuyalım. Halk gelsin nasıl resim yapıyorlar diye baksınlar. Sanatla iletişim kursunlar,”der. Metin, bu gün geçen yıl Azerbaycan’da da kutlanıyor Dünya Ressamlar Günü dünyaya armağan olacak mutlaka bir gün, diye konuştu.

KÜLTÜRLERİN BULUŞMASI, KAVUŞMASI ÇOK ÖNEMLİDİR

Ressam Nevai Metin, renklerin ahengi kültürlerin ahengini yansıtır tuvallere diyerek Dünya Ressamlar Günü etkinliğinde kültürlerin kaynaşması en önemli kompozisyonu oluşturuyor dedi. Metin daha sonra sohbetini şöyle sürdürdü: “Burada resim etkinliğinden de önemli olan ressamlar dayanışmasının gerçekleşmesi, birliği münasebeti konuşmaları aynı ortamı yaşamaları bu ayrı bir güzelliktir. Süleyman Beyin davetine de ayrıca teşekkür ederim. Arkadaşlarla tanıştım. Fakat ben Ankara’da yeni değilim Çayyolu’nda Antıgon sanat evinde kişisel sergi açtım” diye anlattı.

ÖMEROĞLU: NEVAİ METİN AZERİ VE RUS KÜLTÜRÜNÜ TEMSİL EDER

27Şubat Dünya Ressamlar Günü’nde ressam arkadaşlarına destek olamk amacıyla orada bulunan ressam Kemal Hacı Ömeroğlu Azaerbeycanlı ressamın değerinde söz ederek övgüler yağdırdı. Ömeroğlu: “Nevai Türkiye’ye gelmiş Türkiye’de resim yapan ressamların en önde gelenidir. Harika bir ressam Azeri ve Rus kültürünü çok iyi temsil eder. Hem alt yapısı hem eğitimi hem pratiğiyle muhteşem bir ressamdır. Değerli bir sanatkar.”





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder