5 Mart 2014 Çarşamba





Ressam Selma Erişen, içindeki cevherin izini sürüyor…

VE GELİN GÖRÜMCELER DE DÜNYA RESSAMLAR GÜNÜ’NDE…

Ressam Selma Erişen ilkokuldan arkadaşlarım ‘defterlerine resimler yaptığımı söylediklerin’ de doğuştan gelen resim yeteneğimin izini sürmeye başladım.

GELİN GÖRÜMCELER DÜNYA RESSAMLAR GÜNÜ’NDE…
GİRİŞ: Sanat toplumun öz değerlerinden doğar ve toplumdan ayrı düşünülemez. Toplumun gelişiminde çok rol oynayan sanatın bir kolu var ki imgeleri ve hayalleri renklerin dili ile tuvallere çizerek insanı, doğayı tanımaya ve anlamaya çalışır. 27 şubat Dünya Ressamlar Günü etkinliğinde Anse’de ressamlarla birlikte Tuvalı başında elinde fırçası ile resim çalışması gerçekleştiren ressam Selma Erişen’le ayaküstü sanat üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.
BAŞARILI RESİM KARİYERİ AİLEDEN
Türk Resim sanatına, tuvaller üzerinde en güzel sergilediği karakalem figürler ve renklerle harmanlayarak muhteşem tablolar gerçekleştiren ressam Selma Erişen görsel sanat şölenine hazırlanıyor gibiydi.Röportajıma röportajıma geçmeden önce,bu derece sıcak samimi iltifatlar alacağımı düşünmeye vaktim olmamıştı. Yoğun etkinlik çalışmasında katıldığımız 27 Şubat Dünya Ressamlar Günü’nde bize de zaman ayırabildiği için, öncelikle tebessümü yüzünden eksik olmayan Selma Erişen’e çok teşekkür ediyorum.

RESİM TOPLUMUN GİZEMLİ AYNASIDIR

Sanat toplumun öz değerlerinden doğar ve toplumdan ayrı düşünülemez. Toplumun gelişiminde çok rol oynayan sanatın bir kolu var ki imgeleri ve hayalleri renklerin dili ile tuvallere çizerek insanı, doğayı tanımaya ve anlamaya çalışır. 27 şubat Dünya Ressamlar Günü etkinliğinde Anse’de ressamlarla birlikte Tuvalı başında elinde fırçası ile resim çalışması gerçekleştiren ressam Selma Erişen’le ayaküstü sanat üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik. 1959 Ankara doğumlu sanatçı Selma Erişen’in babası Kars-Sarıkamışlı Annesi Bayburtlu Telekom’dan emekli olduktan sonra resim üzerin yoğunlaşmış. Erişen, Ailemde de resimle uğraşanlar var. Yıllar önceydi tesadüfen ilkokul arkadaşlarıma rastladığımda onlar bana “Sen hatırlıyor musun biz ilkokuldayken hepimizin defterlerinin bir sayfasına resim yapardın” dediler ben bunu unutmuştum onlar bana hatırlattı diye bahsetti.

SELMA ERİŞEN RESİM SANATINI ANLATTI

Sanat sonu olmayan bir yolculuk ve ben ömrümün sonuna kadar resim yapacağım diye bahseden Selma Erişen, resim sanatında renk, doku, format, kompozisyon teknik ve akımlardan söz etti.Erişen: “Daha önce kendi atölyemde çalışırken de şimdi şu an evimde serbest çalışırken de resim tekniğimi geliştirmeye yoğunlaştım. Desen vb. karakalem çalışması yaptım. Sergiler açtım, karma sergilere katıldım,Kanal B televizyon programın ‘Sende dene programında yer aldım. Kültür Bakanlığı tarafından resimleri eser değerindedir diyerek onore edildim. İki kişisel sergi olma üzere y onu aşkın sergiye iştirak ettim. Madalyon’da şu an Sultan Arat galeride 14 Şubat Sevgililer günü tablom bulunmakta. Didim Akbük’te sergiye katıldım. Çoban Ressamla ‘da birlikte çalışmalarımız oldu” dedi. Daha sonra Türkiye ve farklı illerden ve Azerbeycan’dan gelen usta ressamlarla aynı havayı solumaktan aldığı memnuniyeti ifade etti.
SANATÇILARIN MESAJI…
Ressam olmak isteyenlere de anlamlı mesajlar veren sanatçımız, “Resim doğuştan bir yetenek ama yaşı küçükse Güzel Sanatlardan eğitim alarak resim sanatçısı kendini yetiştirmeli” dedi ve ressamların kendin ifade ediş tarzı olduğundan söz etti.Erişen: “Yeteneğiniz dışında iyi bir ressam olmak için usta ressamların atölyesine devam ederek,tekniğini öğrenerek ,anatomi ve resim hakkında yazılanları takip ederek bilinçli bir şekilde resim eğitimi ile ustalaşabilir.Okul veya hocadan, teknik, ışık, gölge, anatomi mutlaka öğrenilmesi gerekir. Sonrasında çok çeşitli resim akımlarından yağlıboya, suluboya eline yatkın olanı seçer. Resim sanatı çok çalışmak gerekir. İşçiliği zor yıllara uzanan tecrübee gerekir . Ustaların, fırçasından, duruşuna kadar her ince detay ve evrene duyarlılık önemlidir” dedi.
DÜNYA RESSAMLAR GÜNÜ ÇOBAN RESSAMIN MAHARETİYLE UNESCO YOLUNDA
27 Şubat Dünya Ressamlar Günü hakkında değerlendirmelerde bulunan ressam Selma Erişen: “Çoban Ressam öncülüğünde ve maharetiyle bu çalışmayı başlatmış olduk. Çok güzel bir fikir olarak değerlendirmekteyim. Girişken ve sanatçı ruhu olan Ressam Süleyman Şahin’le birlikte Dünya Ressamlar Günü Unesco terafından kabul edilmesi için çalışıyoruz. Ressamlar Günü’nün Türkiye çapında dokuzuncusu kutlandı ama 10. yılında UNESCO’dan karar çıkarsa dünya çapında da kutlamayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

GELİN GÖRÜMCELER RESSAMLAR GÜNÜ’NDE…
Sanat sessiz çığlıkların devingen hayatın zengin armonisi ile yaşadığımız çağda olaylara tepki, çağdaş kentin değişen, huzursuzlaştıran ayrıştırıcılığına karşı 27 Şubat Dünya Ressamlar Günü’nde Tekkayalar ailesin şekil şeme ve boyutu göz ardı ederek birleştirmiş. Ortaokuldan beri resim (45) yapan Şebnem Tekkaya ve ressam görümceleri Gülay Nalcı Tekkaya ve Tüzün Bayır ANSE’de buluşup Dünya Ressamlar Günü’nü kutladılar. Bu kutlamaya duyarsız kalmayan Şebnem Tekkaya’nın eşi aile bireylerini yalnız bırakmayarak Dünya Ressamlar Günü’nde gazetemize ailece poz verdiler.

ŞEBNEM: RESSAMLARA YAŞARKEN DEĞER VERİLSİN
Hem genç hem güzel ve iki çocuk annesi olan sözlerinin başında ‘her şeyin başı sevgi’ diye niteleyen Ressam Şebnem Tekkaya Dünya Ressamlar Günü’ne görümcelerinin haberdar etmesiyle katılmış ve pekçok karma sergiye katılmış şimdi ilk kişisel sergisini açmaya hazırlanıyor. Tekkaya: “Resim ve müziği çok seviyorum. Pekçok Karma sergiye katıldım. 60’dan fazla tablomla kişisel sergim için hazırlanıyorum. Burada olmaktan çok memnunum sanatçıların yaşarken değil hep öldükten sonra değerlerini veriyorlar” diye konuştu.
Gürkan Tekkaya: Ablamı, kızkardeşimi ve eşimi sonuna kadar destekliyorum, dedi.
 —Çoban Ressam ile birlikte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder