9 Aralık 2013 Pazartesi

Kanseri çalışarak yendim

Yaşı yetmiş işi bitmemiş

Tam 70 yılını bu mesleğe vermiş bir ayakkabı ustası Rafet Gürlek, ilkokulu bitirir bitirmez başladığı mesleğini çok sevmiş.Hala gece gündüz işinin başında öyle ki 17 yıl önce yakalandığı kanser hastalığını çalışarak yenmiş.

Rafet Gürlek, 1938 Romanya –Köstence’den daha bir yaşında iken Polatlı’ya göçen bir aileye mensup. 12 yaşından bu yana aralıksız sürdürdüğü mesleğine aşık bir usta Rafet gürlek. Tam 80 yaşındaki usta, "Kanseri çalışarak yendim. Bu dükkan olmasaydı ölürdüm" diyor, bu sevgisini anlatırken. Ayakkabıcılık onun baba mesleği olmasa da ustası Hüsnü Yurdakul’dan çok sağlam çıraklık eğitimi almış.

Polatlı’da ayakkabıcılık mesleği altın çağını yaşarken, Rafet Gürlek’de ustasının yanında çıraklık yapmış ilk zamanlar. Çok küçük yaştan beri mesleğin içinde olduğu için, yemeni, çarık gibi bugün üretilmeyen çeşitleri de zamanında yapmış ayrıca. İşini çok sevmesi, mesleğindeki başarıyı perçinlemiş. Dükkan açmak için henüz erken diyenlere karşılık O çok kısa bir süre içinde 1946 yılında ilk dükkanını açmış. Dükkanın bereketiyle evini geçindirirken ilçeye de pekçok çırak kalfa yetiştirmiş.
BU DÜKKAN OLMASAYDIM ÖLÜRDÜM
Tabii kendi işini kurmak kolay olmamış Rafet Gürlek için. Savaş yılları ve kıtlık kol geziyor her yerde. Gürlek, "Ama o zamanlar ustalık kolaydı ve çok saygı görürdü. Esnaf seviyordu dürüst insanları. Polatlı’da şimdi genç esnafları tanımıyoruz. Eskiden hepimiz birbirimizi tanıdığımız için birbirimize güvenirdik. Sermayesi olmayana elden yardım bile edilirdi. Dükkanımı 70 yıldır ‘bismillahla açar Allah’a şükrederek’ kapatırım, dedi.
KANSERİ ÇALIŞARAK YENDİM
Zanaatkârlığının en verimli çağında bir rahatsızlığı sonucu hastaneye gittiğinde Rafet Gürlek, hiç beklemediği bir teşhisle karşı karşıya kalır. Gürlek o acı günleri şöyle anlatıyor: “ Doktorlar ağız tabanı kanseri olduğumu söyledikten sonra Ankara’da çok büyük bir operasyon geçirdim çeneme çelik taban koyuldu. Kanser oldum diye köşeme çekilmedim. Bu dükkanda sabah sekiz akşam beş çalışarak kanseri yendim. Bu dükkan olmazsa çoktan ölürdüm, diye anlattı.
ESNAF KEFALETİN PLAKETİ

Rafet Gürlek, ömrümü bu meslekte geçirdim. Bu dükkanda ölünceye kadar çalışacağım. Esnaf Kefalet Başkanı Ertuğrul Kıymaz’ın verdiği plaket mesleğimin en güzel hatırasıdır, beni çok gururlandırdı, dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder