5 Ağustos 2013 Pazartesi

SEVGİ YILMAZ(MUTLU ÖZ’ÜN) ÖZ GEÇMİŞİ

Mutlu öz olarak 27 ocak 1961’de Polatlı/Çanakçı Köyü’nde doğdum. İlk okula köyde başladım. Ağaç tepesinde merhabalaştığım arkadaşlarımın, tozu dumana katan harman rüzgarının çığlıkları hala kulağımda.
Köy yollarında  bulutları izlemeye bayılırdım. O buluttan o buluta değişen mai gökyüzünün mavi gözlü  minik kız çocuğu olarak ilk masal ve düş hikayelerimi yazmıştım o ak kaplıklı gökyüzü defterine.
 Bu defterin etiketi yoktu.
Bu deftere kalemle yazılmazdı.
 Bu deftere silgi hiç gerekmiyordu.
Yalan yanlış yoktu bu defterde.
Çünkü sadece başımı yukarı doğru kaldırıp bakmak ve görmek gerekiyordu.
4. sınıfta iken yaşadığım köy hayatımı cebime koyarak şehre göçtüm, yıl 1969.
İlk,orta, lise tahsilimi Polatlı’da tamamladım.
Yıl 1976 Polatlı Lisesi’nde edebiyat öğretmenim Gülsen Hanım: “Mutlu sen kompozisyon değil makale yazmışsın,”diyerek ilk yazma yeteneğimi keşfeden olmuştu.
Köyden kente göçerken annemin anlattığı eski Ankara şehir kültürü, farklı ufuklar arayışımda bana eşlik etti.
Lisede edebiyat  ve kompozisyon dersinde en yüksek notu alıyordum. Liseden sonra klasikleri okudum durmadan ve günlükler, ufak notlar, hikayeler, masallar yazmaya devam ettim.
 Sessiz ve sakin ve derinden kitaplar okuyarak geçen zamanın ardından, 1996 yılında Polteks adlı tekstil atölyesinde kesimci olarak çalışmaya başladım.
 Bir yandan da Polatlı’nın yarım asırlık gazetesi Polatlı Postası Gazetesi’nde yazdıklarımı ve ilk  uzun soluklu ‘KUMA’ adlı hikayemi SEVGİ YILMAZ adıyla okurlarıma ilettim. Polatlı’nın her kesiminden okuyucu kitlesine sahip oldum.
 Halen Açık Öğretim Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde okumaktayım.
 Aynı zamanda English –time İngilizce dil kursuna devam etmekteyim.
Polatlı Postası Gazetesi’nde yoğun olarak röportajlarımı sürdürmekteyim.
Esnaf Röportajlarım 100’ü aşmak üzere bu çalışma bana Esnafların temsilcisi Ertuğrul Kıymaz değerlendirmesi ile 16 yıllık yazın hayatımın birikimine  vurgu babında bir plaket getirdi.
GSM: 0 555 675 01 29
AYME AJANS TEL: 0312 623 02 25
ADRES İŞ: Cumhuriyet  mah. Karapınar cad. Şen sokak. 2/1
 Polatlı /Ankara


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder