15 Ocak 2014 Çarşamba











OKUL VE Cami Çamlıca’da  sosyalleşmenin tek alanı
Mehmet Akif Ersoy, bozkırın ortasında bilgiyle yeşeriyor
 Eski adı Çamur Hasan yeni adı Çamlıca olan bu mahallede sosyalleşmenin merkezi  Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu ve  camisi  olarak niteleniyor.
  17. okul ziyaretimiz yoksul kesimin zor hayat şartlarıyla mücadele ettiği Çamur Hasan cici adıyla Çamlıca Mahallesi’ne idi. Mahallenin çocukları, okul bahçesinde doğal sebze üretirken, parça pinçik filelerde futbol oynarken, derslikte saksılar içinde ‘küpeli çiçeği’ yetiştirirken umutsuzluğu umuda dönüştürmüş Mehmet Akif’te.  İsmini, başka bir mahallemize de veren vatan ve istiklal şairi Mehmet Akif Ersoy’dan almış. Eski adı Çamur Hasan yeni adı Çamlıca olan bu mahallede sosyalleşmenin tek  merkezi Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu ve camisi olarak niteleniyor. Okul 1992-1993 öğretim yılında, Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde hizmete açılarak 11 derslik olarak öğretime başlamış. Okul eğitim öğretim hizmetine başladığı ilk yıldan bu yana çağdaş eğitim-öğretimin gerekleri; uygun fiziksel mekanların temini, eğitim öğretim araç ve gereçlerinin sağlanması, eğitim-öğretim ve yönetim süreç standartlarının belirlenmesi ve en güzel şekilde yürütülmesi konusunda  çağdaş eğitim kurumu olma yolunda güzel adımlar atmaktadır.
 BU OKULDA UMUT VAR
    İsmini, başka bir mahallemize de veren  vatan ve istiklal şairi Mehmet Akif Ersoy’dan almış.  Çamlıca olan bu mahallede sosyalleşmenin tek  merkezi Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu ve camisi olarak niteleniyor. Polatlı’nın kuzeyinde  köy  görünümü  ile  merkeze oldukça uzak Çamlıca Mahallesi’nde okuma oranı oldukça düşük seviyede. Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu sosyalleşme alanında mahallenin tek farkındalık alanı olarak adından söz ettiren önemli bir kurum. Çamlıca’ya daha çok kenar mahalle olmasından kaynaklanan konumu itibarıyla göçmen aileler geliyorlar. Göçmen ailelerin de çocuklarının eğitiminden çok ekmek parası kazanmak en birinci öncelikleri olmuş durumda.  Okulun mevcut 188 öğrencisi var. Bu öğrencilerin 90 ‘ı ilkokulda 98 ‘de ortaokul öğrencisi şeklinde eğitime devam etmekte.
ESKİ MÜDÜR  YAZAR’LA KONUŞTUK  ÇİÇEĞİ BURNUNDA MÜDÜRE NASİP OLDU
Bu röportajı yapmak üzere Mehmet Akif eski müdürü Muhsin Yazar’dan randevu aldık.  Yazar’ın tayini çıkınca, Yazar, okulun müdür yardımcısı Hamza Erdoğan için ’Benden daha çok emeği geçti’ diyerek bizi   henüz müdürlük görevine getirilen Erdoğan’ı önermişti. Erdoğan’ Sağolsun Muhsin Müdürümün burada çok emeği geçti kendisine yeni görevinde çok teşekkür ediyorum” dedi.
 SPOR ONLARI BİRLEŞTİRİYOR: MASA  TENİSİNDE OKUL 1.LİĞİ BÖYLE KAZANILMIŞ
Okul 4+4+4 eğitim uygulamasından sonra taşımalı eğitim olmasından dolayı ayrılmamış eğitim öğretimine ilkokul orta okul birlikte devam etmekte diye bilgi veren Mehmet Akif Ersoy Müdürü Hamza Erdoğan: “Okulumuzun veli profili genellikle dar gelirli ve Polatlı dışından ilçemize gelip yerleşen ailelerden oluşmaktadır. Bir de buna taşımalı öğrencilerimizin eklenmesi öğrencilerimiz arasındaki kültür çeşitliliğini artırmaktadır. Bu durum okulumuza; ülkemizin farklı coğrafyadan gelen çeşitli hayat tarzlarının,  köy-kent yaşamının bir potada eritildiği eğitim yuvası ve bu bağlamda  çocuklarımızın öğretimin yanında eğitilerek topluma kazandırma adına da  önemli bir misyon yüklenmesine neden olmuştur” diye bilgi verdi.
FARKLI KÜLTÜRLERİN UYUMU
  Erdoğan, Okulumuzun veli profili  genellikle dar gelirli ve Polatlı dışından ilçemize  gelip yerleşen ailelerden oluşmaktadır. Bir de buna taşımalı öğrencilerimizin eklenmesi  öğrencilerimiz arasındaki kültür çeşitliliğini artırmaktadır. Bu durum okulumuza; ülkemizin farklı coğrafyadan gelen  çeşitli  hayat tarzlarının,  köy-kent yaşamının  bir potada eritildiği eğitim yuvası ve bu bağlamda  çocuklarımızın öğretimin yanında eğitilerek topluma kazandırma adına da  önemli bir misyon yüklenmesine neden olmuştur.
            TAŞIMALI EĞİTİM
            Okulumuz açıldığı günden bu güne bir çok öğrenciyi  mezun etmiş, özellikle taşımalı eğitim kapsamında ilçemizin bazı  köylerindeki çocuklarımız, okulumuzda eğitim öğretimini  tamamlamıştır. İlk zamanlarda taşınan köylerin fazla olması nedeniyle öğrenci mevcudu  kırklara yaklaşan sınıflarımız bugün merkezde  taşımalı eğitim yükünün İMKB okulu ile paylaşılmasıyla sınıflarımızdaki öğrenci sayımız  20-25  civarındadır. (Bu sayı özel okullardaki  sınıf mevcuduna yakındır), Taşımalı eğitim kapsamından okulumuza Karapınar, Beyceğiz, Çimenceğiz köylerinden 2 servis aracı ile   taşınan 47 öğrenci öğlen yemeklerini okulumuz yemekhanesinde yemektedir.
          BİZİ GÜÇLÜ KILAN ÖĞRETMENLERİMİZ

        Tüm çalışanların işbirliği ve dayanışma içinde olduğu, her gün daha iyiye
ulaşmaya çalışan bir okul olmak ,çalışmaları sonucunda okul ikliminin değişmesine, proje kültürünün gelişmesine, var olan şartlarda da en iyisinin yapılabileceğine inanan genç dinamik öğretmen kadrosu ile çalışmaktır..

SATRANÇ DA İDDİALILAR ÇÜNKÜ: 
SATRANÇ ŞAMPİYONU  MÜDÜR, ÖĞRENCİLERİ HAZIRLIYOR
Polatlı’da satranç müsabakalarına katılan ve şampiyonluklar kazana Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu Müdürü Hamza Erdoğan, 1974 Sivas doğumlu. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü mezunu. Ülkemizin çeşitli illerinde, İzmir, Sivas, Gaziantep  ve son olarak Ankara’da görev yapan Erdoğan, Ankara’daki görevimin ardından Polatlı ilçesi Karapınar köyünde ve 13 Eylül Ortaokulunda çalıştım. Şimdi de Çamlıca Mahallesi Mehmet Akif Ersoy İlk ve Ortaokulunda Müdür  olarak görev yapmaktayım. Üç yıldır bu okulda çalışıyorum. Eğitime dair paradigmalar değişmektedir. Yeni eğitim sisteminde öğrenciler okul, dershane, internet sarmalından kurtarılmaya yönelik çalışmalar yapılıyor. Öğrencilerin  sosyal hayatı yaşamaları bedensel aktiviteler gerçekleştirmeleri için oyuna yönelik ders saatleri artırılmış, Oyun ve Fiziki Etkinlikler adı altında  haftalık 5 saat süreli zorunlu bir ders konulmuştur. Bu bağlamda okulumuz çocukların akademik başarılarının yanında aynı zamanda fiziksel etkinlikler gerçekleştirebilecekleri imkanlara sahiptir. Çocukların fiziksel aktiviteler gerçekleştirmeleri için öğle aralarında özellikle taşımalı öğrencilerin masa tenisi ve satranç oyunu ile zamanlarını değerlendirmeleri sağlanmaktadır. Bunun sonucunda ilçemizde gerçekleştirilen masa tenisi ve satranç turnuvalarında ciddi dereceler kazandık, diye konuştu.
          KENAR MAHALLEDE AMA  BEYNELMİLEL ÖĞRENCİLERİYLE UMUT AŞILIYOR
Bu okula gelenlerin ilk izlenimi‘kenar mahalle okulu’  şeklinde olduğu. Bu yüzden okula  devam eden öğrencilerin akademik başarı  beklentisi  oldukça düşük. Eğitim seviyesi velilerin  yaşam tarzına paralel profilde sürmekte. Dolayısıyla Velilerin eğitim alanında çocuklarına ve okula ilgileri, merkezdeki okullara oranla daha düşük. Bu mahallede daha çok kenar mahalle olmasından kaynaklanan konumu itibarıyla göçmen aileler yaşıyor.
ÇAMLICA’DA EKMEK PARASI KAZANMAK ÖNEMSENİYOR
Göçmen ailelerin de çocuklarının eğitiminden çok ekmek parası kazanmak en birinci öncelikleri olmuş durumda. Okulun 188 öğrencisi var. Bu öğrencilerimizin 90 tanesi birinci kademede, 98 tanesi de ikinci kademede yani 90 ilkokul, 98 tane ortaokul olmak üzere öğrenci mevcudu toplan 188’i buluyor. Bu öğrencilerimizin içerisinde aynı zaman da taşımalı öğrencilerimiz de var. Yaklaşık 45 taşımalı öğrencimiz var.
OKULUMUZUN EN BÜYÜK AVANTAJI
Taşımalı öğrencilerin geneli; Karapınar, Beyceğiz ve Çimenceğiz köylerinden okula taşınmakta. Şu an okulda 11 derslik vardır. Sınıfların mevcudu yaklaşık 20 öğrenciyle kolej eğitimi ayarında olduğunu ifade eden Okul Müdür Yardımcısı Hamza Erdoğan: “Okulumuzun en büyük avantajı budur. Sınıf mevcudumuzun sayısının az olması, öğretim kalitemizi artırmaktadır. 20 kişilik sınıflarda kolej düzeyinde eğitim veriyoruz. Veli profilimizde çok çeşitli yerlerden gelen öğrencilerimiz var. Türkiye’nin özellikle doğusundan olmak üzere öğrencilerimiz gelmekte. Bunun yanında köylerimizden gelen taşımalı eğitimle gelen öğrencilerimiz var.  Öğrenci  veli profili bu yüzden dar gelirli öğrencilerden oluşuyor. Okulumuzda öğrencilerimize yönelik meslek tanıtımı ve doğru yönlendirme çalışmalarını bir sıkıntı olmadan sağlıklı bir şekilde yürütüyoruz. Okulumuzda rehberlik öğretmenimiz yok; ama Müdür yardımcısı olarak ben ve öğretmen arkadaşlarım bu konuda öğrencilerimize elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz” diye aktardı.
MAHALLEDEKİ VELİLERİ TEK TEK DOLAŞIYORUZ
Erdoğan,  kendi adıma konuşmak gerekirse bu mahalleyi çok iyi tanıdım. Mahalledeki velileri tek tek gezerek öğrencilerimle ilgileniyorum, sorunlarını çözmeye çalışıyorum. Bu sayede okulumuza devamsızlık oranı büyük oranda düştü diyebiliriz. Velilerimizle birlikte onların dilinden konuşarak öğrencilerimiz hakkında ‘Onlar için neler yapabiliriz?’ diyerek konuşup ‘Onlar için neler yapabiliriz? tartışıyoruz.
 VELİLERLE ‘ÖĞRENCİLER İÇİN NELER YAPABİLİRİZ? TARTIŞIYORUZ
Mahalledeki ailelerin okula olan tutumunun çok memnuniyet verici olduğundan söz eden Müdür Yardımcısı, Okulumuza, öğretmenlerimize karşı saygı ve sevgi konusunda çok iyi durumdalar. Tek eksiğimiz ailelerimizin eğitim seviyesinin düşük olması olması. Çamlıca, ilçe merkezinde uzakta köy gibi    bir mahalle. Tabii ki başarılı Üniversite’ye giden öğrencilerimiz de oldu.
GÜNEYDOĞULU ÖĞRENCİLERİN BAŞARISI ÜST SEVİYEDE
Tabii ki başarılı Üniversite’ye giden öğrencilerimiz de oldu. En çok da Doğu ve Güneydoğudan gelen öğrencilerimizin başarısı daha yüksek  konumda. Öğretmenlerimiz genç, dinamik, idealist öğretmenlerden oluşuyor. Bu en büyük avantajımız.  Okulumuzda 4 sınıf öğretmeni, 1 anasınıfı öğretmeni, 5 branş öğretmeni ve 2 tane ücretli çalışan öğretmenimiz var. Bir öğretmenimiz İstiklal İlkokulundan ücretli olarak geliyor.
Taşımalı olarak gelen öğrencilerin, normal öğrencilerle başarı temelinde karşılaştırdığımızda Taşımalı eğitimin Başarı üzerindeki yüzdesi, birbirine yakın görünüyor. Öğrencilerimizin davranışsal ve uyum sağlama yönünden de bir problemimiz yoktur.
ADAPTASYON PROBLEMİ YOK
Köy ve Merkezdeki öğrencilerimiz birbirine yabancı olmadıkları için adaptasyon problemi yoktur. Bunun yanında söylediğim göçmen aileler geçici olmamak kaydıyla tamamen kalıcı olarak buraya yerleşen ailelerimizin çocukları bulunuyor.
PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUK ORANI %11,6
Bunun yanında Kaymakamlığımızın yürüttüğü Paçer projesi var. Okulumuzda Paçer çalışmalarını yürütüyoruz. Paçer kapsamında okulumuzda belirlediğimiz 12 Erkek, 11 Kız olmak üzere toplam 23 öğrencimiz Parçalanmış aile çocuklarından oluşuyor. Çocuklarımızla ilgili bir sıkıntı yaşamıyoruz. Bu konu da velilerimiz ve biz öğretmen arkadaşlar, çocuklarımızla ilgileniyoruz. Öğrencilerimizi mağdur etmemek için elimizden geleni yapıyoruz. Kaymakamlığımız, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte onlara yardımcı oluyoruz. Bu konu da bir sıkıntı yaşamıyoruz. Parçalanmış aile çocuklarının diğer çocuklarımıza oranı %11,6’dır.
KONFERANS SALONUNA İHTİYAÇ VAR
Okulumuzda konferans salonumuz ve kütüphanemiz eksik. Öğrencilerimiz bize uzak da olsa En yakınımızda 2 km uzağımızdaki Kaşgarlı Mahmut Konağından yararlanıyorlar. Ancak Mesafenin biraz uzak olması öğrencilerimizin her zaman buraya ulaşamamasına neden oluyor. Hele ki yağmur, kar, fazla soğukların bastırması gibi iklim şartları müsaade etmeyince hiç gidememekteler.
MAHALLEMİZİN İÇERİSİNDE BİR KÜLTÜREL ALAN BULUNMUYOR
Belediye Mahallelere spor alanları yaptığını biliyoruz. Ancak Çamlıca mahallesinde maalesef spor alanımız, kültürel alanımız gibi hem öğrenci hem de mahalle halkımızın vakit geçirebileceği bir mekanımız yok. Bu konu da Belediyemize talebimizi ilettik. Belediyemiz iklimin kış olmasından dolayı yazı beklememiz gerektiğini söyledi. Onun dışında okulumuzda öğrencilerimizin sportif faaliyetlerini gerçekleştirebileceği spor alanları oluşturmaya çalıştık.
‘MAVİ GÖK, YEŞİL YAPRAK’  BU OKULDA
Aynı zaman da ‘Mavi Gök, Yeşil yaprak’ diye bir projeye katıldık. Bu proje de Bahçe düzenlemesi alanında başarılı olarak ödül aldık. Bunun dışında sportif alanlarda Masa  tenisinde Polatlı genelinde okulumuz birinciliği elde etti. Bunun yanında satranç ve Bisiklet yarışmalarında derecelerimiz var. Mahallemizin sosyal ve yeşil alanı olarak cami ve okulumuz mevcut. Bunun dışında bir alanımız yoktur. Okulumuz ve camimizin mahallemiz açısından önemi çok büyük.
MASA  TENİSİNDE POLATLI GENELİNDE OKUL BİRİNCİLİĞİ ELDE ETTİLER
Temiz Çevre-Temiz Okul Projesiyle okulumuzdaki öğrencilerimize sürekli temiz kalabilme davranışını kazandırmaya çalıştık. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle birlikte okulumuzun boya işlerini kendimiz yaptık. Başkent Enerji Verimliliği  projesine katıldık.
MAVİ GÖK-YEŞİL YAPRAK PROJESİNE KATILARAK ÖDÜL ALDIK
Okulumuzda uyguladığımız Bir Adım İleri projesiyle öğrencilerimiz arasındaki olumsuz davranış ve tutumların yerine sevgi-saygı ortamında güzel davranışlar edinmelerine özen gösterdik.
SOSYAL ETKİNLİKLER VE KULÜP ÇALIŞMALARI
MESLEK TANITMA KULÜBÜ : Öğrencilerimizin gelecekte kendi ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda meslek seçimi yapabilmeleri için Ulusal Mesleki Bilgi Sisteminden öğrencilerin profillerinin oluşturulması sağlanmıştır. Okul tanıtımı ile ilgili geziler yapılmaktadır.
SİVİL  SAVUNMA KULÜBÜ:Doğal afet durumunda karşılaşılabilecek olağanüstü durumlara karşı öğrencilerin kendilerini korumaları için göstermesi gereken davranışlar kazandırılmaya çalışılmıştır.
ÇEVRE TEMİZLİK KULÜBÜ: Temiz bir toplum ve temiz bir çevre içinde temiz bir okul bilinci kazandırmak için temiz birey kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır.
DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI KULÜBÜ: Demokratik kültürün yaygınlaşması için okul bazında çalışmalar yapılmıştır. Okul ve sınıf temsilcileri seçilmiştir.
ENERJİ KULÜBÜ: Sınırlı enerji kaynaklarının verimli kullanılması için öğrencilerin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yapılmış enerji kaynaklarıyla ilgili projelere katılım sağlanmıştır.
SPOR ETKİNLERİ KULÜBÜ: Çocukların bedensel ve ruhsal gelişimlerinin bütüncül bir anlayışla gerçekleştirmeleri için etkinlikler düzenlenmektedir. Okulumuzda satranç ve masa tenisi gibi okul içi turnuvalar düzenlenmiştir.
      Umutlar
Umutlar yıkıldığı zaman.
Ne olur biliyor musun?
İnsanın hayalleri bir toz,
Bulutu gibi toz olur gider.

Umutların bittiği an,
Derbeder olur insan.
Gözleri dolar o zaman.
Kırılır kalbi,küser hayata

Sövmek gelir içinden
Haykırır dağlara taşlara
Kızar insanlığa
Hıçkırıklar içinde kaybolur gider.
Umutlar dünyası yok olur gider.

                                                Kazım MUTLU
Ersoy’un şairi ‘Bayrak’ şiirinden seslendi

 Mehmet Akif Ersoy’dan ‘şair’ yetişiyor

   İsmini  vatan ve istiklal şairi Mehmet Akif Ersoy’dan alan Mehmet Akif Ersoy Ortaokul  8-A öğrencisi Kazım Mutlu, hem okuyup hem şair olmak istiyor.

Milli Eğitim Müdürlüğü’nün İlçe çapında  düzenlenen Şiir Olimpiyatlarında Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu’nun temsil eden  öğrenci  Kazım Mutlu okulun adıyla  müsemma tam bir şair. Okul ziyaretimizde Mehmet Akif Ersoy Portresi önünde okul Müdür Hamza Erdoğan ve okulun Türkçe Öğretmeni Recep Öztürk  ile birlikte gazetemiz objektiflerine poz verirken, aynı zamanda şair arkadaşlarına bir de mesajı  verdi. Mutlu, hem okuyup hem şiir yazmayı çok seviyorum. Şair olmak isteyenler benim gibi bol bol kitap okusunlar. Kitap okuyanlar kelime üretmesi kolay ve bilgi hazinesi çok geniş oluyor, dedi.

ÖZTÜRK: DERSİ OYUNLA ZENGİNLEŞTİRİYORUZ
Mehmet Akif Ersoy ilk ve ortaokulu Türkçe Öğretmeni Recep Öztürk, bu okulda üçüncü yılım,  öğrencilerimiz dersleriyle çok ilgili. Biz dersleri metine bağlı değil oyunlarla zenginleştiriyoruz.. Şairlerin klasik eserleriyle öğrencileri buluşturuyoruz, sözlerine yer verdi.
 ÜRETKEN BİR ŞAİR
Türkçe öğretmeni Recep Öztürk, hedefinde şair olma yolunda  şiirler yazarak ilerleyen öğrencisi Kazım Mutlu’yu şöyle anlattı. Kazım çok üretken bir şair. Her gün elinde bir şiirle gelir. Kitap okur, dersine çalışır. Okulumuzu ilçe çapında Şiir Olimpiyatlarında temsil etti.Şiir defteri şimdiden doldu başaracağına inanıyorum. Bizim görevimiz onları desteklemek.”
  BAHARDA CENNET GİBİ OKULUMUZA BEKLERİZ
 Mehmet Akif Ersoy Okulu öğrencileri ve idareci, öğretmenleri  Çamlıca’nın  havasının çok temiz olduğunu söyleyerek, bahar geldiğinde okulumuz cennet gibi ferah ve  tabiatla iç içe doğal bir parka dönüşüyor, dediler.Okulun boya, badana işlerinde ve uygulama bahçesinde okul, öğrenci el ele çalışmakta olduğunu ifade eden okulu Müdürü Hamza Erdoğan, okulun depremle ilgili olarak zemin etüdü  yaptırıldığını ve sonucunu beklediklerini de iletti
KADER İNGİLİCE ÖĞRETMENİ OLMAK İSTİYOR
Röportajımız esnasında meraklı gözlerle bizi takip eden öğrencilere  hangi mesleği sevdiklerini ve ne olmak istediklerini sorduk. 7-A sınıfı öğrencilerinden Kader Gençalioğlu  İngilizce öğretmeni olmak istediğini, Fatma Çetinise anasınıfı öğretmeni olmak istediğini söyledi.
DEPREM  ZEMİN ETÜDÜ YAPILDI
Okul Müdürü Hamza Erdoğan, okulun depremle ilgili olarak zemin etüdü yaptırıldığını ve sonucunu beklediklerini de iletti. Okulun uygulama bahçesinde bahar gelince sebze yetiştiriliyor.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARINA  HAZIRLAR

Okul, satranç şampiyonları çıkarmaya hazırlanırken Erdoğan, unutulmaya yüz tutmuş çocuk oyunları için okulda çalışma başlatıyoruz. Okul bahçesinde eskiye ait bir çok  çocuk oyunu hatırlatılmak üzere projeler geliştireceğiz, diye anlattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder