16 Ocak 2014 Perşembe

Polatlı Postası’yla ‘UNESCO’ yolunda

 Posta’da çıkan haber kupürleriyle  ‘Dünya Ressamlar Günü’ UNESCO başvurusu…

 Dünyaca ünlü Polatlılı Çoban Ressam olarak bilinen Süleyman Şahin  27 Şubat’ın “Dünya Ressamlar Günü” kabul edilmesi için Polatlı Postası Gazetesi’nde çıkan haber kupürlerinden oluşan bir dosya sunumu gerçekleştirdi.


  İlk tablosunu 60’lı yıllarda Polatlı’da  satan ve hayatını fırçasıyla kazanan Çoban Ressam 13 Ocak 2014  tarihinde 27 Şubat’ın “Dünya Ressamlar Günü” kabul edilmesi  için Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütüne başvurdu. Gazetemize yaptığı açıklamada “Dünyada pek çok gün var bunun yanında hayatı tuvallere çizen sanatçıların  ‘Ressamlar Günü’ neden olmasın?”dedi. Günyüzü- Beyyayla’dan, Polatlı’ya gelip boyacılık yapan ardından Balgat’ta çobanlık yaparken gezdiği yürüdüğü her yerde resim çizen Çoban Ressam, bizler çok zor şartlarda  köyümüzü, kentimizi,  dünyayı ve insanları fırçamızla anlatırız. Köyümde sarı renklerine aşık olduğu kırlarda çılgınca resim yapardım, dedi.



EKMEĞİMİ FIRÇAMLA ÇIKARDIM

Şahin, PP muhabirine yaptığı açıklamada, "Resim beni yetiştirdi. Hem içerde hem dışarıda  şu ana kadar 105 sergi açtım. Sanatçıların çilesini bizzat tanık oldum. Arkadaşım Ressam Bayro ölmeden önce  ‘mezarlıkta resim sergisi ‘açarak dünyaya,  sanatçılara ölmeden önce değer verilmesi mesajını verirken  benim de   en önemli amacım, sanatçılar adına bir gün olması. Dünyada pek çok gün var ama 'Ressamlar Günü' yok. Belki de bu günü en çok hak eden ressamlardır çünkü 'ressamın sanatı hep öldükten sonra değerlenir' felsefesiyle değerli eserlerin ressamları aç kaldılar, tablolarını satamadılar ama öldükten sonra eserleri dünyanın en kıymetli hazineleri oldu" dedi.
PARİS’TE CAFELERDE  SOKAKLARININ  RESİMLERİNİ ÇİZERDİM
Paris'te yaşadığı yıllarda, ünlü ressam Van Gogh'un mezarı başında, ressamların haklarını hep savunacağına ve ressamların değerinin bilinmesi için mücadele edeceğine yemin ettiğini söyleyen Şahin, "Ölene kadar Dünya Ressamlar Günü'nün takipçisi olacağını" vurguladı.
Şahin, bir çok ressamın hayatı boyunca çok acı çektiğini, çeşitli sorunlarla baş etmek zorunda kaldığını, takdir görmediğini, emeklerinin karşılığını alamadıklarını anlatarak, bütün bunların ancak dünya çapında kabul edilecek bir gün ile gündeme getirilebileceğini vurguladı.
  TUVALET KAPISINA ÇAKILAN TABLOSU TÜRK-İŞ  SERGİSİNDE 7500 LİRAYA ALICI BULDU
Çoban Ressam ANSE’deki  sanat galerisinde resim üzerine sohbetinde  oldukça ilginç bir  anısını bizimle paylaştı. Köyde resim çizdiğim günlerde bir yakınıma duvarlarına asmaları için  hediye ettiğim tablomu  tuvaletin kapısına çaktıklarını görünce beynimden vurulmuşa döndüm. Türk-İş’te sanat galerisinde  ‘o tabloyu hikayesini anlatarak sergiye’ çıkardım.  Tablom o zamana göre  en pahalı ederiyle 7500 liraya  satıldı.Ankara’da satılan  bu ilk tablomun anısı  ben de derin izler bıraktı. O günden bugüne yılmadan,  yorulmadan ilk günkü heyecanımla tablolarıma Anadolu’nun her bir karesini, rengini, insanını çizerek geleceğe hediye ediyorum, diye anlattı.
Vangogh  hayranlığı,  izlenimci sanat akımı, Fikret Mualla  beğenisi ve hepsinin  yanında resimle yaşamayı seçen, ressam olmak isteyenlere her zaman destek veren   ve Dünya Ressamlar Günü için  ilk kez 2006 yılında Kayseri'den başlatan, bugün gelinen noktada Azerbaycan ve bazı Batılı ülkelerde bugünün desteklendiğini belirten Şahin, "Hiçbir sanatçı dünyaya zarar vermemiş. Yüz yıllar öncesinde yaptıkları resimler ise dünyanın her yerinde çok kıymetli. Onun için sanatçıların da bir günü olsun istiyoruz. Günü olsun, hatırlansın, ressamlar bilinsin, halka yayılsın. Halkla kaynaşsın" diye konuştu.
POLATLI’NIN ‘ÇOBAN’I UNESCO YOLUNDA
Polatlılı ressam Şahin, ressamların halkla kaynaşması için Kayseri, Bursa ve Ankara'da Ressamlar Sokağı kurduğunu ve yalnızca Ankara'da 80 ressamın burada halkla iç içe sanatını icra ettiğini anımsatarak, Polatlı Postası aracılığıyla doğduğum topraklarla  iç içe olmamı sağlıyor. Yerel basın çok önemli. Kendilerinde çıkan haberlerimizi  biriktirdim bir dosya halinde 13 Ocak 2014  tarihinde 27 Şubat’ın “Dünya Ressamlar Günü” kabul edilmesi  için Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütüne başvurdum. 27 Şubat'ı seçmesinin nedeni için ise Şahin şöyle açıkladı: "Biz Kayseri'de 27 Şubat'la başladık, ama sonra baktık o kadar temiz bir gün ki. Karda da yağmurda da resim yaptık. Dünyada eğer bir gün olursa bu değiştirilir ama biz bunu sevdik, çok tertemiz, problemsiz bir gün. Dünyadaki çeşitli sanatçılar tarafından da bu tarih kabul ediliyor.”
VAN GOGH'UN MEZARI BAŞINDA SÖZ VERDİM
Çoban Ressam Pazartesi günü UNESCO Türkiye Milli Komisyonuna sunduğu başvuru dilekçesinde ise şu ifadelere yer verdi:
"2006 yılında Kayseri'de açıkladığımız bugünü her yıl 27 Şubat'ta, Türkiye'nin değişik yörelerindeki etkinliklerle kutluyoruz. Ben Çoban ressam Süleyman Şahin, bugünün öncüsüyüm. Vincent Van Gogh'un mezarı başında söz verdim. Açlıktan zor durumda olan geçmişteki ressamların eserleri, bugün müzelerde paha biçilemeyen kıymetli değerler olup yüz yıllarca o ülkenin hem ekonomisine hem de turizmine katkıda bulunmaktadır. Bu nedenle 27 Şubat'ın Dünya Ressamlar Günü olarak kabul edilmesini tüm yüreğimle istiyorum”sözlerine yer verdi.







1 yorum: