12 Eylül 2013 Perşembe

BİR MATEMATİKÇİNİN İLGİNÇ SERÜVENİ

HASAN UYGUR MATEMATİKTEN NEFRET EDERKEN... 
POLATLI'DA ÇOK BAŞARILI MATEMATİK ÖĞRETMENİ OLMUŞ

Polatlı’da Matematik Kurs Merkezi’nde yüzde yüz başarı vaad eden Hasan Uygur’un matematik serüveni çok ilginç. Nasıl derseniz? Hasan Uygur öğrenci iken matematikte o kadar başarısızmış ki, sırf matematik dersi yok diye Ticaret Lisesi’ne kaydını yaptırmış ve birincilikle mezun olmuş. Sonrasında bütün tesadüfler onu adeta matematikte bir numara olmaya itmiş. Sonrasında Uygur, Ankara-Fen Fakültesi-Matematik Bölümü’nü kazanmış. İşte böylece serüven başlamış gerisini 25 yıllık öğretmen Hasan Uygur’dan dinleyelim: “Polatlı-Yüzükbaşı Köyü- 1964 yılı doğumluyum. İlkokula eski adı ‘Devrim’ olan İnkilap İlkokulu’nda başlayıp Cumhuriyet Ortaokulunu bitirdikten sonra liseyi Ticaret Lisesine devam ettim nedeni ise matematik o dönem hep korkulu rüyam oldu. Matematikten nefret ettiğim için üç yıllık ortaokulu beş yılda bitirdim. Matematik dersi yok diye Ticaret Lisesi’ne devam ettim. Ticaret Lisesini birincilikle bitirdim. Okulu bitirdikten sonra yağmurdan kaçarken doluya yakalandım. Ankara-Fen Fakültesini kazandım. Okulda matematiğin zor olmadığını fark ettim ‘ben yapıyorsam herkes yapar’ dedim” diyerek matematik öğretmenliği hikayesini anlattı.

MATEMATİKTEN KAÇARKEN ANKARA FEN FAKÜLTESİNİ KAZANDIM
Uygur, mesleğimin 25. yılını doldurdum. Evliyim dört çocuğum var. Üçü üniversitede okuyor en küçük oğlum Anadolu Lisesine başlayacak. Çocuklarım matematik öğretmeni olmasa da matematikleri çok iyi.Biri Makine Mühendisliği biri Hukuk Fakültesinde, kızım ise edebiyat öğretmenliğini okuyor.Onlar benim gibi değil. Daha şanslı.Ben matematikten kaçarken, Ankara-Fen Fakültesini kazandım. Fen Fakültesi’ni de birincilikle bitirdim. Çünkü okulda matematiğin zor olmadığını fark ettim ve çok mutlu oldum ‘ben yapıyorsam herkes yapar’ dedim. O zaman Fen Fakültesinde asistanlık teklifi geldi ama o zaman düşünmedim, idealim dershane açmaktı, diyerek başarı öyküsünü anlatmaya devam etti.
POLATLI’DA DERSHANE YOKTU ANKARA’DA ARI DERSHANESİNE GİTTİM
Hasan Uygur, 1989 yılında öğrenci olarak gittiğim Ankara –Arı Dershanesi’nde matematik öğretmeni olarak göreve başladım. Arı Dershanesi 10 bin öğrencisi 50-55 tane yalnızca matematik öğretmeni ile o dönem Ankara’nın en popüler dershanesiydi. Beş sene orada çalıştım ulaşım noktasında metro-Ankaray olmadığı için; Polatlı’dan Ankara’ya 50 dakikada gidiyorsunuz ama ODTÜ’den Kızılay’a bir buçuk saatte gidiyorsunuz. Dolayısıyla Ankara-Arı Dershanesi’ni bu zorluklar nedeniyle bıraktık, dedi.
DÖRT ARKADAŞ POLATLI’DA IŞIN YAMAN DERSHANESİ’Nİ SATIN ALDIK
Polatlı’da o dönemde 1989’da Işın Yaman Dershanesi açılmıştı. Biz dört arkadaş Işın Yaman Dershanesi’ni satın aldık. Hasan Uygur, Mehmet Yılmaz, Hakan yalçın Saygılı, Yaman Karakoç ile 16 yıl dershanecilik yaptık. Işın yaman devam eden bir dershaneydi Yaman Karakoç işletiyordu. Orada Matematik Bölümü Başkanlığı da yaptım. 
BENDEN ETKİLENİP MATEMATİK ÖĞRETMENİ OLAN ÖĞRENCİM VAR
Uygur, öğretmenlik çok zor ama severseniz çok zevkli bir meslek. Dünyada değeri bilinen nadir mesleklerden. Çünkü öğretmen, bir toplumu ya yükseltirsiniz tam tersi bir toplumu yok edebilirsiniz. Öğrenciyi, öğretmeni her bireyi yetiştiren öğretmendir. Bizim Kurs Merkezi’mize gelen öğrencide ayrım söz konusu olmaz! Bütün öğrencilere kendi çocuğum gibidir. Her gelen öğrenci velisini kendi yerime koyarım. Öğrenci matematikten sorun yaşıyorsa kendim yerime koyarım. Geçmişte matematikte hep sorunlu olduğum için öncelikle onlara dersi sevdirmeye çalışırım. Öğretmenin görevi zayıf öğrenciyi alıp yukarılara taşımak bu en güzelidir. 
ÖĞRETİM TEKNİKLERİM HER ÖĞRENCİYE FARKLIDIR
Zaman içinde edindiğim tecrübe ile öğretim teknikleri geliştirerek öğrencilerime kolay öğrenme yöntemlerini gösteriyorum bilgisini veren Hasan Uygur: “Her öğrenciyle aynı seviyeden başlanmaz. Öğrencinin derecesine göre matematik öğretme teknikleri de değişir.
Sonuçta buraya gelen öğrenci bu teknikler sayesinde matematiği dersini öğrendiği zaman diğer derslerine de katkısı da oluyor. Öğrenci, hocam: ‘ Ben matematiği hiç yapamıyordum. Şimdi matematiği yapıyorum. Dolayısıyla fizik dersini de daha iyi anlıyorum’ diyor. Aslında tüm dersler birbirine bağlantılı öğrenci dersler arasındaki ilintiyi çözünce; başarıyı kısa zamanda yakalıyor, şeklinde konuştu.
AKŞAM EVE GİDİNCE SORU HAZIRLARIM
Gazi Mahallesi tren garı karşısında Matematik Kurs Merkezi açan Hasan Uygur, başarısının sırrını şöyle açıklıyor. Matematik soru bankası gibi yüzlerce sorusu bulunan Uygur, akşam eve gidince televizyon izlemek yerine oturduğum yerde soru hazırlarım. Bir bakmışım ki tam 80 soru hazır! On binlerce, yüz binlerce matematik sorusunu böyle ortaya çıktı. Dolayısıyla Öğrenci buraya geldiğinde çok çeşitli sorular çözerek öğrendiğini pratiğe döker. 
HASAN HOCA UNUTMAMAK ÜZERE ÖĞRETİR
Hasan Hocayı eski öğrencileri ziyaret ettiğinde hocam biz sizin öğrettiğiniz matematiği çocuklarımıza öğretiyoruz, diyerek matematiğin bir kez adam akıllı öğrenildiğinde unutulmadığını söylenirmiş. Öğrenciler ise okulda matematiği neden böyle öğretmiyorlar, diye sorarmış.
GELELİM HASAN HOCANIN MATEMATİK SERÜVENİNE
Hasan Uygur, bir kez daha matematikte zorlandığını ifade ederken, bu sorunu nasıl aştığını da şöyle anlattı: “Ticaret Lisesi serüvenimi anlatmıştım. Üniversitenin birince ve ikinci döneminde matematikte 100 üzerinden, 0, 5 alarak birinci yılın sonunda tüm derslerden kaldım. Sene sonunda okuldan Polatlı’ya dönerken kendimi sorguladım. Eksik bilgilerim olduğumu keşfettim. Matematik konusunda temelim olmadığını gördüm. Eksiklerimi tespit ettikten sonra lise1, lise 2, lise 3 matematik kitaplarımı aldım ve çok çalıştım. Matematik temelini notlar tutarak öğrendim. Tek başıma matematik çalışırken bir ay için de matematik konusunda ilerlediğimi gördüm.” 
YAZ TATİLİ DÖNEMİNDE MATEMATİĞİ ÇÖZMÜŞ
Sonrasında Uygur, üniversitenin ikinci sınıfında kaldığı dersleri alttan alarak başarı grafiğini yükseltmiş. Ve üçüncü sınıfın ardında dördüncü sınıf derken Ankara –Fen Fakültesi- Matematik Bölümünü direkt olarak bitirdi birisi de Hasan Uygur olmuş. Öğretmenleri onun bu başarısı karşısında asistan olmasını istemişler.
HAYALİNDEKİ DERSHANECİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMİŞ 
Hasan Uygur’la söyleşimizde biz de bir matematik aşkı doğdu ki sormayın gitsin. Hasan Hocanın anlattıkları ve verdiği örnekler çok enteresandı. İşte bunlardan biri Hocam diyor ki: “ Ankara’da Arı Dershanesi’ndeki ilginç anımı anlatayım. 1989 yılında okul bitti. Ankara’nın en popüler dershanesi olan Arı Dershanesine üniversite sınavlarına hazırlanırken öğrenci olmuştum. Öğrenci olduğum dershaneye sonradan matematik öğretmeni olarak çalışmaya başladım. On bin öğrencisi var 55 matematik öğretmenine sahip. Patronum kendisi de çok iyi bir matematikçi aynı zamanda bugünkü Çankaya Üniversitesi’nin sahibi Sıtkı Alp.
ÇANKAYA SAHİBİ VE ÜNLÜ MATEMATİKÇİ SITKI ALP DERSİME GİRDİ
Uygur devam ediyor: “Göreve başladığımdan bir ay sonra bir gün sınıfa ders dinlemeye patronum Sıtkı Alp geldi: “Haydi bakalım biraz matematik anlat da görelim” dedi. Önce biraz heyecanlandım. Patron tecrübeli benimse öğretmenlikte ilk yılım. Konsantre olup ersimi verdikten sonra Sıtkı Alp, bana ‘Karaoğlan’ derdi haydi Karaoğlan yukarı çıkıp bir çay içelim, dedi. Matematik Bölümü öğretmenleri hepsi tecrübeli, bizi acemi görüyorlar hatta konumumuzu hissettiriyorlar da diyebilirim. Patron, bölümden içeri girdi, bir kıpırdanma oldu. “Arkadaşlar size bir şey söylemek istiyorum. Hasan bey bir aylık öğretmen şimdi onun dersinden çıktım. O tebeşiri tutuşu, o tahtayı kullanışı, sınıfa hakimiyeti, bir soruyu değişik değişik açılardan çözmesi beni gençliğime götürdü. Hasan hocam sana çok teşekkürler. Gerçekten kendini geliştirmişsin dedikten sonra diğer öğretmenlerin de bana bakış açısı otomatikman değişti. Bundan sonra dershanede çok rahat oldum. Ve Matematik Bölüm Başkanlığını yıllarca sürdürdüm” diyerek geçmişten bugüne en eski matematik öğretmeni olmanın kıvancını bizimle paylaştı.
ÖĞRENCİLER ÖĞRENMEK İÇİN İNAT ETMİYOR
Ben her şeyi kendim öğrendim ama şimdi öğrenmek için inatçı öğrenci yok diye serzenişini dile getiren Hasan Hoca, aslında öğrencinin fazla zamanı da yok. Matematik kendi başına öğrenmesi zor derslerden biridir diyebiliriz. Bundan dolayı sanırım öğrenci yardım almaya zorunluluk hissediyor.
MATEMATİĞİ ÖĞRENMEK İÇİN SEVMEK GEREKİR
Matematiği öğrenmek için sevmek gerekir. Şahsen matematik benim yaşam şeklim derken gözleri parlayan Hasan Uygur, ilçenin en eski matematik öğretmeni olmam nedeni Polatlı’da her evden bir tane öğrenci okutmuşumdur. Sınıf içinde performansı yüksek tutmak öğretmenin anlatım ve espri gücüne bağlıdır. Elimden on binlerce öğrenci geldi geçti. Işın Yaman Dershanesinde bütün sınıflara derse giriyordum. Yaklaşık 1000- 1500 öğrenciye matematik dersi veriyordum bu böyle 16 yıl süresince devam etti. Öğrenci matematiğin zor olmadığını görünce mutlu oluyor tabii ki öğrenci memnun olunca velisi de mutlu oluyor.
MATEMATİK BİLİMLERİN KRALIDIR
Hasan Uygur, bir ülkede eğitim seviyesi matematik bilimleriyle ölçülür diyerek ‘ Matematik bilimlerin kralıdır”dedikten sonra sözlerine şöyle devam etti. ‘Bizim öğrencilik dönemimizdeki eğitim ile bugünkü eğitim arasında çok fark var. Türkiye bu noktaya nereden nereye geldi. Eğitim sıralamalarda neden en gerilerdeyiz. Bu durum Milli Eğitim Sistemini defaten değiştirmesinden olabilir. Çünkü her yıl sınav sistemi değişiyor.Sınav sisteminin her yıl veya iki yılda bir değişmesi demek bana göre eğitim sistemindeki sorundan kaynaklanıyor’ diye eğitmen olarak eğitimdeki sorunlara vurgu yaptı.
TANSU ÇİLLER DÖNEMİNDE MÜHENDİSLERDEN ÖĞRETMENLER YAPTIK
Hasan Uygur, öğretmenlerin bugünkü konumunu ise Tansu Çiller Hükümeti dönemindeki öğretmen atamalarının yanlışlığına gönderme yaparak şöyle açıkladı. Uygur: “ Tansu Çiller döneminde Ziraat Mühendislerinden öğretmenler atandı. Ziraat Mühendisi ne yapar? sebze yetiştirir öğrenci yetiştirmek ise çok farklı bir kavramdır. İşte o mühendis ve uzmanlık alanı öğretmen olmayan kadronun yetiştirdiği mezunlar; öğretmen oldular ve öğrenci yetiştiriyorlar. Burada Eğitimi sisteminde öğretmenlerinde çok fazla sorumluluğu olmadığı gibi bu çarpık eğitim sistemi öğrencileri ezberciliğe sürüklüyor. Ama eğitim sistemini ayağa kaldıracak ve değiştirecek olan yine öğretmenlerdir. Biz öğretmenlerin fikri alınsa emin olun çok çözümler üreteceğiz” diyerek önerilerini daha sonraki röportajımıza bırakmayı uygun bulduk.
ÖĞRETMEN TÜM TOPLUMUN HAYATINA YÖN VERİR
Hasan Uygur, Öğretmenlik çok kutsal bir meslektir. Öğretileri ile bir topluma hayat da verir, bozulmasına da neden olabilir. Bir doktor düşünün insana can verir ama öğretmen tüm topluma hem can hem yön verir. Sanırım öğretmenlerin kutsallığını anlatabildim, dedi.
MESLEĞİNİ SEVENLER ÖĞRETMEN OLSUN
Uygur, Avrupa’da en yüksek maaşı öğretmenler alıyor. Çünkü gelişmiş ülke, öğretmenin toplumu ileriye taşıyacağını biliyor. Böyle olması gerektiğini biliyor. Umarım Türkiye’de en kısa zamanda böyle olur. Fakat herkes öğretmen olmasın bana göre ancak mesleğini çok sevenler öğretmen olsun! şeklinde mesleki kaygısını dile getirdi.
ÖĞRETMENİN SINIFTAKİ DURUŞU VE MESAFESİ OLMALI
Ayrıca, dedi Hasan Hoca: “Bir öğretmenin kurum içinde ağırlığı olmalı. Örneğin, toplantılarda öğretmenler sınıflardaki gürültü vesaire tavırlardan sıkıntılarını dillendirirler. Bence dikkatli baktığımızda sorunun kaynağı eğitim-öğretim ve öğretmenin sınıf içindeki duruşuyla ilgilidir”diye açıkladı.
DİSİPLİN OLMAYAN YERDE EĞİTİM –ÖĞRETİM OLMAZ
Yılların Hasan Hocası,öğretmenlik mesleğinde disiplin olmazsa olmaz, diyenlerden. Uygur, yerine göre mutlaka disiplin olmalı. Biz öğretmenlerin bakış açılarını ‘Milli Eğitim Bakanlığı memuriyet ve maaş durumuna getirmekten vazgeçmeli, derim, diyerek bunca yılın tecrübesini konuşturdu.
HASAN HOCANIN MATEMATİK KURS MERKEZİNDE KESİN ÇÖZÜM!
Uygur, matematik konusunda çok iddialı. Yüzde yüz başarı vaad ediyorum. Matematik Kurs Merkezi’ni benim gibi matematikten zorluklar çekmesinler diye açtım, diyor.Üstelik kurs merkezinde sınırlı sayıda öğrenci alıyorum. Şahsen Hasan Uygur’dan matematik öğretmeni bilgilerini ne kadar çok öğrenci faydalanırsa o kadar mutlu oluyorum. Buraya gelen öğrenci benim çocuğumdur. Bir baba olarak buraya gelen her babanın kaygılarını direkt algılıyorum. Durumu çok iyi ya da çok zor durumda olan velilerim var. Her ikisi de verdikleri paranın karşılığını almak ister. Veliler kursun sonunda teşekkür ederek ayrılıyor. Kursa referanslarla geliyorlar. Matematik öğretmeni olmamdan çok mutluyum. Hele öğrenci başarılı olursa dünyanın en mutlu insanı oluyorum. 

HASAN UYGUR ADI MATEMATİKTE BİR MARKA
Uygur, Öğrenci birebir ders almak istiyor. Kaldı ki,öğrencinin başarılı olmasında birebir kurs alması taraftarıyım. Bazı öğrenciler haftada iki saat bazı öğrenciler haftada dört saat kurs olabilir öğrencinin durumuna göre kurs saati değişiyor. 
HASAN UYGUR POLATLI’DA KURS MERKEZİ KAYITLARI DEVAM EDİYOR
Matematik Kurs Merkezi’nin başarısını kanıtlamış matematik öğretmeni Hasan Uygur, ben okey, tavla bilmem ben cep defterime matematik soruları yazarım. Yaşam şeklim matematik olmuş. Kurs merkezinde öğrenciler verdiğimiz ödevler ile disipline alışır. Sorumluluk duygusu aşılanır. Onlara, ne olursa olsun, ödevlerinizi yapmanız gerekiyor deriz. Bu şartımızı öğrenciye buraya geldiği ilk anda söyler ve alışkanlık yapmasını sağlarız. 
ÖDEVLER YAPILACAK, 
Hiç aksamayacak bir görevde ödevler konusu. Hasan Uygur, gece saat 2:00’de olsa öğrenci beni soru sormak için arar ve yardım alır. Kursa okullar ile başlar ve okullar kapanırken biz de bitiririz. 

YÜKSEK MATEMATİKTE YAPIYORUM
Hasan Uygur, biz yüksek matematik dersi de veririm.Mühendislikte sınıfta kalan üniversite öğrencilerine de kurs veriyorum. Önce bir arz talep olacak. Öğrencinin başarılı olmasından daha güzel bir mutluluk duyarım.Her öğrenciye ayrı ayrı tekniğim var. Sınıfta bütün öğrencilere aynı teknik ve örnek geçerli olamaz. Öğrencinin yapısına göre soru hazırlarım. Çünkü öğrencilerin anlama kapasitesi aynı değildir.Okulda sınıf içinde öğretmen örnek verirken ortak bir payda yakalarsa başarılı olur. 
SINAVLARDA MATEMATİKTE EN YÜKSEK BAŞARI, DİYORUZ!
Bizde her öğrenciye göre formül vardır. Formülün temelini verdiğiniz zaman öğrenci ezberden vazgeçer ve sınav esnasında öğrenci formülü nerede ve nasıl kullanacağını biler. 
YAZDIĞIM SORULAR BİNLERCE… KİTAPLARA SIĞMAZ
Hasan Uygur, yüzlerce kitap çıkartabilecek sorularıyla öğrencilerine matematik öğretiyor. Uygur, şu ana kadar yüz binlerce orijinal ve özgün soru ve test kitapları hazırladım. Kurs merkezinde bu testlerden faydalanan öğrenci faydalanır. Aynı zamanda çok çeşitli sorulara yanıt verirken matematikte de ivme kazanır. Matematik dersinin her bölümünden soru ayrı soru hazırlar dergilere taşırım. İler de matematik kitabı çıkarabilirim. Biz de Testler ücretsiz. Özgün ve orijinal yüzlerce sorularla her öğrenciye göre tekniği değişen Matematik dersi veriyoruz… Hasan hocanın başarısı bu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder