3 Eylül 2013 Salı

İlk interaktif performans  Kral Midas ve Büyük İskender’le

Ankara’da Gordion diyoruz, AVM’mi diye soruyorlar…

Ankara’dan gelen televizyon ekibi Dururgezer Programın   ilk çekimi Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleşti. Onur Kaya, Programın yönetmeni yapımcısı  ve sunucusuyum.Kültür Sanat Belgesel ve Gezi Programı çekiyoruz, dedi.Kaya, Ankara’dan geldik. İçi dolu bir projeye imza atmaya çalışıyoruz. Kültür sanatla birleştirdiğimiz interaktif program olacak bu. Topladığımız paralarla sokak  sanatıyla birleşen bir program bu. Topladığımız paralarla yola devam ediyoruz. Mesela 150 lira  toplandıysa çadırda kalıyoruz. Bir sonraki şehre  bisikletle yola devam ediyoruz. 500 lira toplandıysa pansiyonda kalıyoruz. Duş alabiliyoruz sanat maceramız  bu şekilde  devam ediyor. Bölgeye göre heykelleri dikiyoruz Kral Midas  Kördüğümü kesen Büyük İskender’in heykelini Cumhuriyet Meydanı’nda canlı performans ve interaktif  sanat gösterisiyle halka sunuyoruz. Kral Gordios’un Midas’ın kördüğümü diye geçer. Bu kostümlerle halka da tarihini tekrar hatırlamış oluyoruz”dedi.

İSKENDER VE KRAL MİDAS CANLI HEYKEL OLDU

Onur Kaya, Programın yönetmeni yapımcısı  ve sunucusuyum.Kültür Sanat Belgesel ve Gezi Programı çekiyoruz, dedi.Kaya, Ankara’dan geldik. İçi dolu bir projeye imza atmaya çalışıyoruz. Kültür sanatla birleştirdiğimiz interaktif program olacak bu. Topladığımız paralarla sokak  sanatıyla birleşen bir program bu. Topladığımız paralarla yola devam ediyoruz. Mesela 150 lira  toplandıysa çadırda kalıyoruz. Bir sonraki şehre  bisikletle yola devam ediyoruz. 500 lira toplandıysa pansiyonda kalıyoruz. Duş alabiliyoruz sanat maceramız  bu şekilde  devam ediyor. Bölgeye göre heykelleri dikiyoruz Kral Midas  kördüğümü kesen Büyük İskender’in heykelini Cumhuriyet Meydanı’nda canlı performans ve interaktif  sanat gösterisiyle halka sunuyoruz. Kral Gordios’un Midas’ın kördüğümü diye geçer. Bu kostümlerle halka da tarihini tekrar hatırlamış oluyoruz” dedi.
İLK ÇEKİM POLATLI’DAN BAŞLIYOR…
 Sanatçı ve programın yapımcısı Onur Kaya,” Ankara  Polatlı’yı bilmiyor! Polatlı Yakın diye seçtik. Polatlı çok yakın olmasına rağmen Gordion deyince Ankara’daki insanlar Alışveriş merkezi  mi diyorlar. Gordion alışveriş merkezi buradan esinlenerek adını  koymuş. Etkinliği bizim sanat felsefemizde gazetecileri çağırmak duyurmaya yönelik amaç hedef yok. Çekmeye değer  yazılmaya değer bir şey yakaladığımız zaman  biz sanat etkinliği halk sahnesine koyduğumuz zaman basın bizi fark eder. Fark edildik siz de geldiniz ve buldunuz. Kaliteli olan da budur. Buradan sonraki  gezi yerimiz sürpriz olsun onu da ekrandan görsünler.
 Gösteri bu kadar. Tanıtı programında Polatlı’yı çektik. Hedefimiz eski tarih. Gordion ve Müzeyi çekeceğiz. Televizyonda haber kanallarından bir Programın adı dururgezer”şeklinde konuştu.
SEVGİ YILMAZ POLATLI’YI ANLATTI
 Polatlı’da yaşam : Sevgi Yılmaz Eğer siz isterseniz Siz Polatlı’nın farkındaysanız çok hareketli ve  güzel. Eğer farkında değilseniz, ilçeyi incelemiyorsanız tarihini bilmiyorsanız  hareketli yaşamaktan hoşlanmıyorsanız o zaman Polatlı’da hiçbir şey yok diyebilirsiniz. Polatlı’da yerel basında çalışıyorum. Çok hareketli yaşıyorum. Polatlı’nın tarihi ve kültürel anlamda bir merkez olduğunun farkındayım, diye anlattı.
 Biz buna şahit olduk . 70 kilometre uzakta Kral Midas’ın kulakları oyun bile olmuş değerli yazarımız Güngör Dilmen tarafından. Siz ne düşünüyorsunuz insanlar farkında mı?
Mahir Yavaş:  Ankara’nın bile  farkında değiliz ki Polatlı’nın  tanıtımı  için  çalışmalar çok yoğun devam ediyor.